سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانستی های اناگرام

با وجود این وقتی افراد سالم تیپ 7 از بین این همه محدودیت ها و موانع پای خود را روی زمین می گذارند می داند که زندگی بسیار لذت بخش است شروع شغل و همه فن حریف بودنشان می تواند آنها را در بسیاری از حوزه های مهارتی و علایقشان مولد خلاق پرکار و اهل عمل سازد آنها می‌توانند ورزیدگی و مهارت بالای مردم دوره رنسانس مدرس اناگرام را داشته باشند افراد استثنایی با استعدادهای ذاتی و مهارت‌های فوق‌العاده اگر از نومیدی و ساکن دچار رنجش شوند با انعطاف پذیری یک گام به عقب بر می دارد و به تجدید قوا می‌پردازند خیلی کم می توانند خود را به مدت طولانی کنترل کنند افراد تیپ 7 مشتاق مایلند برای هر چیز حداقل دو بار تلاش کند بار اول برای فهم این که چه دوست دارند و برای بار دوم برای فهمیدن اینکه آیا بار اول آن را دوست داشتند یا نه! البته آنها می‌خواهند تجربشون هرچه بیشتر تفننی و تا حد امکان لذت بخش و مطبوع باشد؛ به عبارت دقیق‌تر این همیشه لازم و ضروری نیست چیزی که برای این دسته افراد مهم است رها بودن حق انتخاب داشتن و ایجاد امکانات بیشتر برای آینده شان است.

ذهن افراد تیپ 7 بی قرار است و پر شده از ایده ها و طرح هایی است که مشتاقانه منتظر به فعلیت رساندن آنها هستند این افراد آینده را پیش بینی می کنند و عملا برای پیش آمد های خوشگوار با لذت بخش به همان صورتی که انتظار دارند دهانشان آب می افتد این دسته افراد تنها به آینده فکر نمی‌کنند بلکه از جای خود برخاست و به موقع آن را عملی می‌کنند. آنها با رویاهای شان از طریق دست به کار شدن و عملی کردن طرح های خود زندگی می‌کنند و با توان و شور و شوق خودشان خیلی چیزها را به دست می آورد با این توصیف همانطور که بیقراری افراد تیپ 7 متوسط افزایش می‌یابد برای از دست دادن دیگر تجارب و تفریحات خود دچار ترس می شوند در رابطه با تجاربی که به دنبال آن هستند که کمتر تمایز قائل می‌شوند. آنها شروع به کنار گذاشتن اولویت‌های خود می‌کنند پرکاری یا بیش فعال می شوند و خودشان را غرق فعالیت مداوم می کنند؛ کار و کاسبی بی حد و مرز بدون استراحت. این دسته افراد به راحتی احساس محرومیت و در مخفی افتادن می‌کنند و این باعث می‌شود در نه گفتن به خودشان  یا خود را از همه چیز محروم کردن دچار مشکل شوند گرچه ممکن است این روند برای آنها به منزله رهایی باشد اما در واقع  نوع نوعی زندان است به تدریج آن برای آنها مشکلاتی جهت تمام کردن طرح هایشان یا برای کسب لذت از آنچه انجام می دهند ایجاد می کند آنها این باور و پیدا می کنند که آزادی عدم محدودیت بر عدم مسئولیت پذیری است اما این یک آزادی کاذب است و سرانجام برای  آنها ناخشنودی بیشتری به همراه می آورد.

همان طور که این اتفاق رخ می‌دهد افراد تیپ 7 از طریق مشغول شدن با فعالیت ها و سرگرمی ها اقدام به گریختن از اضطراب های درونی خود می‌کنند. آنها انتظار دارند خود و زندگی شان در تمامی اوقات هیجان انگیز و پر زرق و برق باشند. آنها با بیخیالی فزاینده از طریق داستان سرایی طنز گفتن غلو کس کردن و متلک و کنایه جلب توجه کرده و انرژی خود را تخلیه می کنند دیگران ممکن است تا مدتی این رفتار بامزه و از روی گستاخی لذت بخش بدانند اما برای بیشتر مردم حتی دیگر افراد تیپ 7 این به معنی هدر دادن انرژی است و در نهایت کسالت بار می شود. این موضوع افراد تیپ 7 متوسط را ناکام می‌کند و اگر این که دیگران علاقه مند باشند پا به پای آنها پیش روند خوب یا بد افراد تیپ 27 به سوی چراگاه های سبز تر قدم بر می دارد اغلب به این منجر به هدر رفتن انرژی و از دست دادن تمرکز شان می شود ? وجود اینکه افراد تیپ 7 بی‌نظیر و معرکه اند زمانی که به یکباره اوج می گیرند اغلب در شکوفا ساختن بسیاری از استعدادهای خود و یا مطابق توانایی های بالقوه خود رفتار کردن ناکام می مانند.